elemenateur, Jak zwykle wszystko ekspresowo załatwione, jednego dnia konsultacja co do materiałów do przeglądu oraz zamówienie, następnego do południa paczka u mnie.
Na pewno jeszcze tu wrócę
dzięki, ciekawy link, podobny przypadek natomiast chodziło by bardziej aby ktoś rzucił fachowym okiem na logi - bo przyczyn niedoładwania moze być kilka a z logów ponoć można dokładnie wyczaić gdzie leży problem
Sprawdz dokladnie uklad podcisnienia (przewody) oraz samą gruszke czy nie przegnila/przerdzewiala.
I na drugi raz zamieszczaj logi jak przystalo na to forum.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Sprawdz dokladnie uklad podcisnienia (przewody) oraz samą gruszke czy nie przegnila/przerdzewiala.
I na drugi raz zamieszczaj logi jak przystalo na to forum.
Przewody itd już jako tako sprawdzałem - wyglądają na OK.
Natomiast pogrzebałem troche na necie i znalazłem coś takiego:
odnośnie bloku 003 vaga:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tozsame.
jeseli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba ze w grupie 008
wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyzsza od wartości poz. 3
[ograniczenie momentu obrotowego], a nizsza niz wartość poz. 2
[zyczenie kierowcy].
i 008
- 008: poz. 2, 3 i 4:
· wartość poz. 2 [zyczenie kierowcy] powinna być najwyzsza;
· wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być
najnizsza;
· wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyzsza od
pozycji 3 a nizsza od pozycji 2.
· jezeli wartość poz. 4 jest najnizsza - G70 mierzy nieprawidłowo.
Dokladnie takie zaleznosci wystepuja w logach ktore zrobilem wychodzi wiec ze Alxxx ma rację i przeplywka jest do smietnika. Wiec wymienie na nową/inną i dam znać czy wróciło turbo.
user8888, zastanów się, albo informacje bierzesz z internetu i robisz tak jak uważasz, albo pytasz o pomoc na forum.
Koledzy (specjaliści od diagnostyki VAG gdybyś poczytał trochę to forum) piszą - zostaw na razie przepływomierz - a Ty swoje.
Musisz się na coś zdecydować...
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Dokladnie takie zaleznosci wystepuja w logach ktore zrobilem wychodzi wiec ze Alxxx ma rację i przeplywka jest do smietnika. Wiec wymienie na nową/inną i dam znać czy wróciło turbo.
Pomóc nie pomoze - ale na pewno nie zaszkodzi.
Cały czas nie masz doładowania... wiec skoro nie masz doładowania nie mozesz tez miec masy powietrza na MAFie.
Kolega Alexxx nie tylko nie ma racji ale sie grubo myli.
Pozdrawiam serdecznie
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Kolega Alexxx nie tylko nie ma racji ale sie grubo myli.
Napisałem, że turbo stoi, i w logu widać że przepływomierz szaleje. Nie podawałam diagnozy (no może z tym śmietnikiem przesada zanim się wszystko inne wykluczy) :P Sam zaczął bym od konkret logów później sprawdzenia instalacji podciśnienia a następnie sprężarki.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Zanim rozpołowisz sprezarke...sprawdzilbym szczelnosc gruszki i dokladnie zweryfikował przewody ukladu podcisnienia podejrzane wymienil lub przedmuchal sprezonym powietrzem.
Jesli powyzsze elementy nie budza watpliwosci warto by bylo podmienic N75 na probe.
Jezeli logi bedą wygladac nadal tak samo nalezy wymontowac sprezarke i zweryfikowac stan VTG - ew. wyczyscic.
Dlaczego o tym pisze... w przypadku zapieczenia łopatek turbo ma tendencje do przeładowywania a nie niedoladowywania (tak jak w tym przypadku)... ale oczywiscie moze sie tak zdarzyc ze lopatki zatną sie w pozycji min. doladowania.
Pozdrawiam i powodzenia
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
dziękuję za odpowiedź, tak zrobię tj jeszcze raz dokładne przejrzenie przewodów + sprawdzenie gruchy i N75
a co do czyszczenia VTG to ponoć nie fajnie na własną rękę(bez specjalistycznego sprzętu) bo to trzeba później wyważyć żeby prawidłowo działało?
słyszałem o spray`each które sie wtryskuje do dolotu(mają na celu "rozruszanie" turbiny/lopatek) ale chyba nie tedy droga?
ps. zauważyłem ze spręzarka i grucha zapocone olejem- o czym to może świadczyć? :/
pozdrawiam,
[ Dodano: Pon 03 Cze, 13 23:02 ]
problem rozwiązany
Okazało się że przepływomierz był padnięty - po wymianie na nowy turbo momentalnie wróciło
Chiński ^^ bo oryginal Pierburga powodował że auto częściowo odzyskiwalo moc natomiast błąd o niedoładowaniu byl wciąż widoczny( sprawdzane na 2 egzemplarzach)
Może się komuś przyda te info w podobnym przypadku.
Komentarz